maanantai 13. toukokuuta 2013

Suvi 21 v. + Äitienpäivä ♥

Kuten otsikosta ehkä jo arvaattekin, luvassa on taas kuvapostaus! Alla siis muutama otos lahjoista, synttäri- ja äitienpäiväherkuista sekä lyhyesti juttua meidän äitienpäiväohjelmastamme. Kaikkia ruokia ja herkkuhetkiä en tällä reissulla kuvannut, vaan valitsin vain muutaman kohokohdan tätä postausta varten. :-)

Mikolta sain lahjaksi Haisuli-emalimukin, jollaisen olen halunnut
jo pitkään, mutten ole koskaan raaskinut ostaa. Ihan mahtava
esimerkiksi piknikillä kestävyytensä ansiosta!
Perheeltäni sain tämän ihanan uuden Niiskuneiti-mukin, jota
olen myös ehtinyt hehkuttaa jo enemmän kuin tarpeeksi! Se
tarvinnee vielä kaverikseen Muumipeikon... ;-)







                 ♥

              ♥

           ♥





Lisäksi sain porukoiltani nämä kauniit Riihimäen lasin astiat!
Tahtoisin heti päästä tarjoilemaan näistä jotain vieraille.
Tätini antoi minulle lahjaksi tuon kesäisen omenanvihreän Mariskoolin,
joka sopii nätisti yhteen vaaleanpunaisen seuralaisensa kanssa.
Ilman suklaatakaan ei tarvinnut jäädä!
Sitten vähän muita juttuja: Tiistaina rakas ystäväni Susanna tarjosi mulle
ennakkolahjaksi frozen yogurtit Café Praiassa. Valkosuklaahippuja,
kuivattuja hedelmiä, keksinmuruja ja persikkakastiketta...
Taju melkein lähti!
Torstaina kävimme kahvittelemassa sekä mun että mun tätini miehen synttäreiden
kunniaksi. Tarjolla oli kaikkea namia pikkupullista perinteiseen täytekakkuun,
jota mä kyllä jaksan rakastaa vuodesta toiseen!
Kävimme myös moikkaamassa mun isovanhempiani. ♥
Äiti teki tuon reissun aikana parikin banoffee-kakkua, joka räjäytti mun tajuntani
aivan totaalisesti ja pääsi suoraan listaykköseksi tämänhetkisissä herkuissa!
Tosi helppo valmistaa ja taltuttaa taatusti makeanhimon.
Äkkiä olikin jo äitienpäivä, jota me vietimme mm. lounastamalla Nälkähisessä
Marian Luontoaterioilla. Kyseinen ravintola sijaitsee Lauhavuorella, missä
ei siis ole lainkaan sähköä, eli valaistuksessa luotetaan luonnonvaloon
sekä kynttilöihin. Huikean tunnelmallinen ja kaunis paikka!
Alkuruoka: Palvihirvikeittoa ja juustokierteitä Pääruoka: Savulohta,
graavilohta, sillikaviaaria, ylämaan pihvejä (Highland-jauhelihasta),
sienikastiketta, perunoita, chilipossua, runsas salaattivalikoima
ja kotileipiä Jälkiruoka: Kahvi ja kakkuvalikoima
Sunnuntai-iltana palasimmekin sitten jo Jyväskylään, ja suureksi ilokseni mun yrttilaatikkoni antimet olivat selvinneet hengissä muutaman päivän yksinolosta. Mun pitäisikin laittaa tänne kuvaa tuon projektin etenemisestä, olen aivan unohtanut koko asian! Sen verran voin jo tässä kertoa, että toinen puoli laatikosta on vehreä, kun taas toinen ei ole tuottanut minkäänlaista tulosta...

Mä olen kirjoittanut tätä jo vaikka kuinka kauan, kun ei oikein tunnu tuo ajatus rullaavan mihinkään suuntaan - taitaa siis olla korkea aika siirtyä pois koneelta! Hyvää yötä ja hauskaa viikkoa 20 jokaiselle. ♥


2 kommenttia:

  1. Mä olin hieman pettynyt Praian Frozen yoghurtiin (tai sitten olin vaan etukäteen liian innostunut :D) :/ Koostumus tosi hileinen, kotona jätskikoneella saa monin verroin parempaa. Samoin hinta oli kyllä aika paha niin pienestä annoksesta, etenkin jos vertaa esim. Helsingissä sijaitsevan Kippo -jugujätskipaikan annoksiin.

    Parhaat froyot olen kuitenkin syönyt Lontoossa, jossa jugunsa sai maustamattomana, hunajan tai vihreän teen makuisena. Plus ne lisukkeet! =)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kurjuus, me saatiin Praiassa tosi pehmoiset ja muutenkin koostumukseltaan miellyttävät annokset! :-/ Joko sulla kävi huono tuuri tai sitten meillä hyvä...! Ja toi on kyllä ihan totta, että hinta on aika suolainen. Mutta onneks tosiaan itse voi tehdä halvemmalla ja varmasti jopa parempaa. ;-)

      Poista

Kysymykset, parannusehdotukset ja kaikenlaiset kommentit ovat aina tervetulleita! :-)